divendres, 25 d’agost del 2006

Eleccions i coherència

Com ja sabeu el dia 1 de novembre se celebraran eleccions al Parlament de Catalunya i la campanya electoral es preveu intensa i carregada d'acusacions. Evidentment l'educació tornarà a ser un dels temes estrelles i en nom d'ella es diran autèntiques barbaritats i promeses que mai es compliran. Al llarg dels anys i per la meva feina m'ha tocat anar a actes institucionals, polítics i socials en representació del centre on treballo i sempre m'ha sobtat trobar-me polítics fent una defensa numantina de l'escola pública quan ells porten els seus fills a escoles privades concertades o privades. Alguna vegada he tingut l'atreviment de preguntar-li a algun polític, en privat, per la coherència del que diu amb el que fa i la veritat és que la resposta donada deu de ser estàndar doncs sempre et diuen que de la seva vida privada ningú no n'ha de fer res. Fins i tot he presenciat en algun acte com, davant el retret d'algú sobre aquesta coherència, el polític de torn s'enfurismava molt i arribava a dir autèntiques barbaritats a l'ingenu que s'havia atrevit a obrir la boca.
M'ha vingut tot això al cap al llegir avui en un blog de política que un dels candidats a President de la Generalitat que pertany a un partit d'esquerres porta al seu fill o filla, no m'ha quedat clar, a un centre privat anglès. El primer que he pensat és "mira que és espavilat els fills dels demés a la pública, màxim a una privada concertada, però el seu a una de ben privada i a més en llengua anglesa". Aquest polític, que diuen que té fama de bon gestor serà un dels que en la propera campanya defensarà per sobre de tot l'escola pública fins i tot en detriment de la privada concertada. M'agradaria saber si es troba còmode en les reunions de pares de l'escola anglesa, o potser és que per ser més coherent amb ell mateix ni tan sols hi apareix a les reunions de pares?. Sigui com sigui l'inici de curs està a tombar la cantonada.